Принцип роботи пристрою для чищення форсунок | autom.com.ua

Принцип роботи пристрою для чищення форсунок

Як працює пристрій для чищення форсунок?

Форсунка, вона ж інжектор - елемент паливної системи автомобільного двигуна, дозуючий і розпилюючи бензин чи дизельне паливо у циліндри. Для кожного конкретного циліндра керуючий імпульс на розпилювач подає контролер системи упорскування.

У ДВЗ інжектор електромагнітний, у вигляді єдиного клапана. Проходить через нього паливо, охолоджує магніт і клапан закривається. Його відкриття відбувається при отриманні імпульсу від контролера.

У дизельних авто старих моделей сопло відкривається подпружиненою голкою під дією тиску, який створює механічний паливний насос високого тиску. В сучасних дизелях конструкція розпилювального пристрою таке ж, як в ДВЗ.

Нескладно зробити висновок, що причиною порушень в роботі бензинового і дизельного двигуна буде неправильне дозування палива. Практично несправності форсунок мають такі симптоми:

  • нестійка робота на холостому ходу;
  • при рівномірній їзді спостерігаються ривки;
  • при прискоренні зникає колишня потужність і динаміка;
  • при перемиканні або скиданні швидкості мотор троїть;
  • витрата помітно збільшується.

Якщо виключити несправності, пов'язані з роботою контролера або ТНВД, то залишається єдина причина - засмічення сопла інжектора. Для автомобіля, що працює на бензині причина забруднення - неякісне паливо. У дизелях отвори розпилювачів закоксовуються і внаслідок високої температури в циліндрах.

Чи потрібно проводити перевірку форсунок і як часто?

Якщо ви не впевнені в якості бензину або ДТ, то доцільно профілактичне очищення, оскільки:

  • При пробігу 30-50 тис. км продуктивність падає в межах 5-7%, а витрата збільшується на 1-3 літра.
  • При пробігу 50-80 тис. км продуктивність знизиться на 10-15% / і двигун стане працювати нерівномірно. Під впливом плунжера сідло розіб'ється, діаметр сопла збільшиться. Після видалення бруду промиванням перетин сопла збільшиться і тому чистка не має сенсу.
  • При пробігу понад 80 тис. км продуктивність знизиться майже в два рази і інжектори доведеться замінити.

Як почистити форсунки самостійно?

Через кожні три тисячі кілометрів потрібно промивати паливну систему спеціальною присадкою. Ефективність цього способу залежить від якості присадки і умов експлуатації автомобіля. Слід мати на увазі, що стійкі забруднення, вимиті таким способом, нерідко остаточно засмічують сопла і призводять інжектори в неробочий стан.

Найбільш коректну діагностику, калібрування і видалення забруднень забезпечують професійні прилади для чищення форсунок - стенди для випробування, перевірки і промивання.

Найбільш простий спосіб вирішити проблему - механічний, без зняття інжектора з двигуна. Стенд для очищення форсунок підключається до паливопроводу, минаючи паливний насос. У систему подається сольвент під тиском до 5 атм. В ході роботи двигуна з різною частотою обертання, з зупинками для розчинення забруднень, відбувається повне очищення сопел. Цю процедуру рекомендується проводити не рідше, ніж через 50-60 тис. км пробігу.

Ультразвуковий прилад для промивання форсунок використовується в разі, коли всі інші способи очищення вже неефективні. Інжектори знімаються з двигуна і, занурені в спеціальний розчин, піддаються впливу ультразвуку, який розбиває самі застарілі стійкі забруднення.

В яких режимах працює стенд для чищення форсунок?

Після діагностики на стенді перевірки форсунок, майстер автосервісу приступає до процедури очищення. Професійний пристрій для чищення форсунок моделює реальні динамічні умови експлуатації інжекторного бензинового двигуна і дизеля. Процедура промивання в більшості випадків не вимагає розбирання системи подачі палива. Стенд очистки форсунок працює в наступних режимах, що забезпечують максимальну ефективність процедури:

  • Антіудар. У цій фазі роботи стенду очищення форсунок забезпечується захист від розклепування посадкового місця голки клапана під час закривання сопла. В процесі цього режиму на інжектор подається тиск, значно перевищуючий робочий, в результаті чого відбувається сильний динамічний вплив на клапан. В результаті цієї процедури розпилювач тримає паливо при робочому тиску в системі.
  • Турбо режим установки для чищення форсунок. У цій фазі виробляється інтенсивне очищення. Частота відкривання / закривання клапана змінюється в межах від 0,4 до 0,5 КНЦ. В цьому режимі обладнання для чистки інжектора реанімує заклинені клапани і забезпечує видалення всіх забруднень.
  • Досвідчений майстер може проводити очищення в індивідуальному режимі, регулюючи на свій розсуд відкривання / закривання клапанів.

Що стосується рідини для промивання, то при її виборі слід покладатися на рекомендації виробника. Сьогодні магазини пропонують широкий вибір спеціальних складів, але це не виключає ефективності використання традиційних засобів - сольвенту, гасу, низькооктанового бензину. У магазинах вам можуть запропонувати:

  • Промивання Wynn's від одного з найвідоміших виробників. Це настільки потужний засіб, що може геть вбити свічку запалювання, але прекрасно очистить від нагару сопло інжектора, камеру згоряння. З досвіду промивка ефективна для старих авто, але не для всіх моделей.
  • LIQUI MOLY має більш широкий діапазон застосування, оскільки це більш ніжніший засіб.
  • Carbon Clean - щось середнє між вищеописаними промивками володіє досить помірною агресивністю.

Яким засобом скористатися в тому чи іншому випадку - це питання вирішується досвідченим майстром індивідуально. В інтернеті можна знайти безліч рекомендацій, як своїми руками зробити пристрій для чищення паливної системи. З технічної точки зору ця робота здійсненна, але ось який буде практичний результат - це питання складне.

Що до вибору промивної рідини, то помилка має реальну ціну, причому чималу. Промивання, наприклад Wynn's для Ніссана, оснащеного уприскуванням neoDI, призведе дорогі інжектори в остаточне не функціонування. Звертаючись в автосервіс, водій отримує гарантію того, що професійне пристрій призведе в повний порядок всю паливну систему автомобіля.

Кращі стенди для форсунок

Компанія Автомеханика пропонує власникам СТО лінійку установок для діагностики й очищення паливної системи найвищої якості за цінами виробників. Представлений покупцям асортимент може здатися на перших погляд невеликим. Однак фахівці гідно оцінять якість і ціну пропонованих до продажу моделей. Вся продукція відповідає міжнародним стандартам і сертифікована в Україні.

Підпишіться на розсилку новин та пропозицій від Автомеханіки і завжди будьте в курсі новинок