10 правил для точного результату балансування | autom.com.ua

10 правил для точного результату балансування

1. Чисте колесо

Навіть мінімальне забруднення шини чи диску може викликати дисбаланс. Один маленький камінець може спотворити результати вимірювання, краще його прибрати. 

2. Чисте посадочне місце

Забруднення посадочної поверхні ступиці колеса чи ободу викликає хитання колеса. Посадочні поверхні мають бути чистими, оскільки бруд викликає додатковий дисбаланс. 

 

3. Точне центрування

Поверхня центрування не має повинна мати жодних забруднень чи зношування. Пластикові центрувальні кільця мають нестабільні розміри і не мають використовуватися. Центрувальний конус повинен встановлюватися лише з внутрішньої сторони ободу з достатнім зусиллям притискання. Використання спеціальних конусів забезпечує достатню площу центрування. 

4. Точність кріплення колеса

Тільки затиск колеса спеціальним фланцем гарантує такі ж умови кріплення колеса на стенді, як і на автомобілі. Правильне положення колеса та зусилля затиску забезпечує точне центрування. 

5. Помилка при кріпленні

Колесо на стенді завжди має бути затиснене у такому ж положенні, в якому воно буде встановлене пізніше на автомобіль. Для орієнтування можна використати, наприклад, положення вентиля на 12 годин. 

"Центрування по центральному отвору не завжди буває на 100% центральним" (!).

6. Стан балансувального стенду

Стенд має бути закріплений на підлозі усіма точками кріплення. Регулярне технічне обслуговування стенду має проводитися відповідно до інструкцій заводу-виробника. 

Див. пункт про контактні поверхні та центрування. 

7. Балансувальні тягарці

Клейові тягарці мають бути встановлені лише на очищених поверхнях, які призначені для цього. Пружинові тягарці варто вибирати відповідно до профілю краю обідка. 

8. Дотримання чистоти при монтажі шини

Під час монтажу бруд чи вода не мають потрапити у шину (перевірити повітря, який подається з компресора).

Увага: монтажна паста, яка не висохла повністю, несподівані прискорення та сповільнення автомобіля можуть призвести до провертання обідка в шині, у результаті чого балансування порушується!

9. Колісні гайки

Колісні гайки необхідно обережно затягувати навхрест на розвантаженних колесах. 

Затягування потрібно виконувати з крутильним моментом, який рекомендований виробником. Під час мотажу коліс легкових автомобілів не допускайте використання ударного гайкокруту. 

 

10. Пласкі плями на шині

Тривала зупинка чи стоянка автомобілів із нагрітими шинами на холодній землі може призвести до утворення пласкої поверхні на шині, яка відновлює свою форму під час їзди. Ось чому колеса із пласкими плямами не можна відбалансувати точно. Тривалий час зберігання коліс теж може призвести до деформації протектора. 

Підпишіться на розсилку новин та пропозицій від Автомеханіки і завжди будьте в курсі новинок